هیپنوتراپی برای درمان و کنترل اضطراب، افسردگی و ...
top of page

هیپنوتراپی برای درمان و کنترل اضطراب، افسردگی و ...

هیپنوتراپی (هیپنوتیزم بالینی) یک روش درمانی در روان‌درمانی است که برای کنترل و درمان بسیاری از اختلالات روحی به کار می‌رود و سابقه بسیار دیرینه‌ای در علم روانشناسی دارد.


هیپنوتیزم بالینی که توسط هیپنوتراپیست دوره‌دیده انجام میشود، شما را در حالتی از آرامش عمیق قرار می‌دهد تا دسترسی را برای ذهن شما به افکار و باورهای مخرب و خاطرات بعضاً دردناک فراهم کند، و گره‌های مزمن اختلالاتی چون اضطراب و افسردگی را راحت‌تر و سریع‌تر در روند درمان شما باز کند. در حالت آرامش و مراقبه عمیق، ذهن شما دسترسی بهتری به ناخودآگاه خود دارد و دیواره‌های دفاعی شخصی شما که بعضاً مخرب هستند، در فرکانس مغزی خاص کنار زده می‌شوند تا بهتر بتوانید بررسی و تحلیلی بر حالت‌های روحی خود داشته باشید و از بسیاری زخم‌ها و اختلالات پرده برداری کنید.


هیپنوتیزم بالینی برای کنترل و بعضاً درمان مشکلات زیر بسیار اثربخش خواهد بود:

-          اضطراب مزمن (مخصوصاً در شرایطی که تراپی و یا دارو و راه‌های دیگر برای کنترل آن‌ها امتحان شده باشد)

-          افسردگی مزمن

-          تراما های گذشته (هیپنوتیزم بالینی در بسیاری از موارد سرعت بخشی زیادی در گره‌گشایی‌های تراماها و آسیب‌های کودکی می‌تواند داشته باشد)

-          فوبیاها

-          عادات مخرب مانند اعتیاد، پرخوری، سیگار کشیدن و ...




باورهای اشتباه و رایج درباره هیپنوتراپی:


-          هیپنوتیزم فقط برای تفریح و سرگرمی است! این باور غلط است چرا که هیپنوتراپی که توسط تراپیست شما انجام می‌شود، روشی علمی برای درمان و کنترل بسیاری از اختلالات روحی است و مدارک معتبر آن توسط ارگان‌های معتبر جهانی برای افراد دوره‌دیده صادر می‌شود.


-          هیپنوتراپیست مغز شما را در هیپنوتیزم بالینی کنترل می‌کند! این باور بسیار غیرعلمی و اشتباه است. هیپنوتراپیست شما را هدایت می‌کند تا روی فرکانس مغزی آرامش عمیق قرار بگیرید تا بتوانید دسترسی بهتری به افکار و باورهای مخرب، خاطرات پس زده شده دردناک و ناخودآگاه خود داشته باشید و اگر بخواهید بتوانید مدیریت آن‌ها را در دست بگیرید. مغز شما تمام کنترل را در تمامی طول جلسه بر عهده دارد و اگر نخواهد به صحبت هیپنوتراپیست عمل کند، کاملاً هوشیار است.

 

-          هیپنوتیزم خواب است! این باور اشتباه است. هیپنوتیزم بالینی شما را در موج مغزی کاملاً هوشیار و با تمرکز و توجه بالا قرار می‌دهد و با خواب بسیار متفاوت است. شما کنترل کامل شرایط را خواهید داشت و هیپنوتراپیست فقط شما را هدایت خواهد کرد.

 

هیپنوتراپی به جز در موارد خاص بیماران شیزوفرنی و یا دوقطبی، بر روی اکثریت جامعه جوابگو و اثرگذار خواهد بود. البته برای قطعیت امر، حتماً باید با هیپنوتراپیست خود در تماس باشید و بررسی‌های لازم توسط هیپنوتراپیست شما در جلسه اول آشنایی انجام شود.

 

اگر نیاز به مشاوره بیشتر و آگاهی از کاربردی بودن هیپنوتراپی برای بهبود شرایط روحی خود دارید، همین امروز با ما از طریق دکمه زیر در تماس باشید.

 



*ثمین حقیقی صاحب امتیاز و بنیانگزار رسانه خانه کجاست، پادکست سمتاک و نویسنده این مقاله دارنده مدرک رسمی هیپنوتراپی از دانشگاه تورنتو کانادا و ارگان گیلد (National Guild of Hypnotists) در شمال آمریکا می‌باشد که معتبرترین ارگان نظارت بر هیپنوتراپیست‌های شمال امریکاست.

25 views0 comments
bottom of page